Medical taping

Medical taping is een methode waarbij elastische tape gebruikt wordt om jouw spieren in hun functie te ondersteunen. Het ondersteunt de spierenzonder daarbij de beweging te beperkenMedical taping wordt gebruikt bij nabehandeling van blessures, het verminderen van ontstekingen of vochtophopingen, houdingscorrecties en behandeling van klachten door overbelasting (zoals KANS, tennis- of golfelleboog). Ook neuro-reflectoire beïnvloeding (het verminderen van uitstralende pijn), bijvoorbeeld bij hoofdpijn, behoort tot de mogelijkheden. Medical taping is daarmee een revolutionaire behandelmethode die aanvullend is op de bestaande behandelmethodieken.

De achtergrondgedachte van medical taping is dat spieren niet alleen nodig zijn voor beweging maar daarnaast ook bepalend zijn voor bijvoorbeeld de bloed- en lymfecirculatie en de lichaamstemperatuur. Als spieren niet goed functioneren kan dat dus een scala aan klachten en aandoeningen geven.

De CureTape die we gebruiken heeft dezelfde rekbaarheid als de menselijke huid. Er wordt gebruik gemaakt van de elasticiteit van de tape ten opzichte van de elasticiteit van de huid. Hierdoor vormt de tape een soort tweede huid. Deze tape kan nat worden zonder zijn functionaliteit te verliezen en heeft een anti-allergische lijmlaag. De tape kun je daardoor probleemloos enkele dagen op het lichaam laten zitten.

Voordelen Medical taping

• Directe vermindering van de druk
  • Herstel van de bloedcirculatie en de lymfeafvoer
  • Directe afname van de pijn
  • Behoud van bewegingsvrijheid
  • spierblessures en verbeteren spierfunctie
  • verminderen van ontstekingen of vochtophopingen
  • corrigeren van lichaamshouding en bewegingsrichting
  • ondersteunen van gewrichten
  • behandelen van klachten door overbelasting (KANS, tennisarm, golfelleboog)
  • opheffen belemmeringen in bloedcirculatie en lymfeafvoer
  • verminderen van pijn

Te behandelen klachten

• spierblessures en verbeteren spierfunctie
  • verminderen van ontstekingen of vochtophopingen
  • corrigeren van lichaamshouding en bewegingsrichting
  • ondersteunen van gewrichten
  • behandelen van klachten door overbelasting (KANS, tennisarm, golfelleboog)
  • opheffen belemmeringen in bloedcirculatie en lymfeafvoer
  • verminderen van pijn

FYSIOTHERAPIE
De fysiotherapeut behandeld u aan uw bewegingsklacht(en), enerzijds door middel van moblisatie technieken, ende innoverende methode van Dry Needling, anderzijds door middel van het geven van oefeningen en training

MANUELE THERAPIE
Het doel van manuele therapie is eenerzijds het beter laten functioneren van de gewrichten en anderzijds de houding en beweging in het geheel te verbeteren.

DRY NEEDLING
Dry needling is een efficiënte behandelmethode van spier/pees problematiek: pijn en stijfheid als gevolg van irritatie op bepaalde punten in spieren.

Gratis fysiotherapie spreekuur

Elke maandag avond van 18.30 – 19.30 uur.
Afspraak maken niet nodig,
wel gewenst om onnodig wachten te voorkomen.

Ons telefoonnummer: 015 2155819

Klanten vertellen over Fysio- Manuele Therapie Gezond Nootdorp

Na anderhalve week met veel pijn te helpen gelopen vanwege spit, een snelle behandeling van Michel en ik kon weer pijnvrij slapen. Michel is erg doortastend en professioneel.

Maria Teunissen

Nooit meer íemand anders aan mijn lijf. Michel is meer dan iemand die ergens iets kneedt of recht zet……. Hij coacht, begeleidt, corrigeert en is eerlijk…..en voor je het weet voel je je weer super!

Nick Kromhout

Praktijk Michel Fierlier: Deskundigheid en resultaat TOP. Mijn gezin en persoonlijk reeds jaren voortreffelijke uitwerking van behandelingen. Adres zeer aanbevolen!

Rinus van Hartevelt

Ons adres

Dorpsstraat 35
2631 CR, Nootdorp
ftmtnootdorp@gmail.com
Routebeschrijving

Maandag      08.00 – 21.00 uur
Dinsdag        08.00 – 19.30 uur
Woensdag    08.00 – 21.00 uur
Donderdag   08.00 – 20.00 uur
Vrijdag           08.00 – 18.00 uur
Zaterdag       Ochtend op afspraak
Zondag         Gesloten

Gratis spreekuur

Elke maandag avond van 18.30 – 19.30 uur. Afspraak maken niet nodig, wel gewenst om onnodig wachten te voorkomen.

Gratis en vrijblijvend, u bent niet verplicht om vervolgafspraken te maken. Het Advies Spreekuur is geen behandeling maar een korte inventarisatie van uw klacht en u ontvangt een advies. (max. 10 min. per client).

© 2017 Fysiomanuele Therapie Gezond Nootdorp | Webdevelopment by Oil4.