Dry Needling

Dry needling is een efficiënte behandelmethode van spier/pees problematiek: pijn en stijfheid als gevolg van irritatie op bepaalde punten in spieren. Dry needling omvat het inbrengen van een (acupunctuur) naald in de aangedane spier(en).

Men spreekt van een droge naald omdat er geen medicatie wordt toegevoegd of toegediend Het concept is gebaseerd op triggerpoints en is anders dan de klassieke acupunctuur. In de praktijk heeft dry needling vaak snel resultaat. Men constateert vaak een directe pijnvermindering en een verbeterde mobiliteit van de betrokken spieren en gewrichten.

Wat is een triggerpoint?

Een triggerpoint is een drukpijnlijke plek in een spier, die naast de locale drukpijn, ook vaak een pijn “op afstand” veroorzaakt.

Triggerpoints kunnen zich uiten in:

• Pijn/stijfheid lokaal in een spier, pijn “op afstand”.
  • Bewegingsbeperkingen in bijbehorende gewrichten
  • Verminderde kracht in de betrokken spier(en)
  • Pijn ontwijkend gedrag; je gaat “anders” bewegen
  • Koude, warmte, rillingen, hoofdpijn, duizeligheid

Hoe voelt Dry Needling aan?

Het inbrengen van het, zeer dunne naaldje, voelt u bijna niet. Als de spierverharding wordt aangeprikt kan het zijn dat de spier kort aanspant. Dit wordt een twitch genoemd. Dat geeft een soort “kramp” gevoel. Daarna ontspant de spier zich meestal direct en kunt u gemakkelijker bewegen.

Vaak voelt het behandelde gedeelte wel wat vermoeid / stijf aan maar dat is meestal van korte duur.

Wat kost Dry Needling?

Deze methode is een onderdeel van een normale fysiotherapie behandeling. Indien u aanvullend verzekerd bent, wordt Dry Needling volledig vergoed.

Wie behandelt er met Dry Needling?

In Nederland wordt deze innovatieve aanpak nog slechts door een beperkte groep fysiotherapeuten toegepast. Dat heeft o.a. te maken met het uitvoerige gedegen opleidingstraject dat hieraan voorafgaat. Ik heb mijn opleiding Dry Needling gevolgd bij Frank Timmermans in Domburg.

FYSIOTHERAPIE
De fysiotherapeut behandeld u aan uw bewegingsklacht(en), enerzijds door middel van moblisatie technieken, ende innoverende methode van Dry Needling, anderzijds door middel van het geven van oefeningen en training

MANUELE THERAPIE
Het doel van manuele therapie is eenerzijds het beter laten functioneren van de gewrichten en anderzijds de houding en beweging in het geheel te verbeteren.

DRY NEEDLING

Gratis fysiotherapie spreekuur

Elke maandag avond van 18.30 – 19.30 uur.
Afspraak maken niet nodig,
wel gewenst om onnodig wachten te voorkomen.

Ons telefoonnummer: 015 2155819

Klanten vertellen over Fysio- Manuele Therapie Gezond Nootdorp

Na anderhalve week met veel pijn te helpen gelopen vanwege spit, een snelle behandeling van Michel en ik kon weer pijnvrij slapen. Michel is erg doortastend en professioneel.

Maria Teunissen

Nooit meer íemand anders aan mijn lijf. Michel is meer dan iemand die ergens iets kneedt of recht zet……. Hij coacht, begeleidt, corrigeert en is eerlijk…..en voor je het weet voel je je weer super!

Nick Kromhout

Praktijk Michel Fierlier: Deskundigheid en resultaat TOP. Mijn gezin en persoonlijk reeds jaren voortreffelijke uitwerking van behandelingen. Adres zeer aanbevolen!

Rinus van Hartevelt

Ons adres

Dorpsstraat 35
2631 CR, Nootdorp
ftmtnootdorp@gmail.com
Routebeschrijving

Maandag      08.00 – 21.00 uur
Dinsdag        08.00 – 19.30 uur
Woensdag    08.00 – 21.00 uur
Donderdag   08.00 – 20.00 uur
Vrijdag           08.00 – 18.00 uur
Zaterdag       Ochtend op afspraak
Zondag         Gesloten

Gratis spreekuur

Elke maandag avond van 18.30 – 19.30 uur. Afspraak maken niet nodig, wel gewenst om onnodig wachten te voorkomen.

Gratis en vrijblijvend, u bent niet verplicht om vervolgafspraken te maken. Het Advies Spreekuur is geen behandeling maar een korte inventarisatie van uw klacht en u ontvangt een advies. (max. 10 min. per client).

© 2017 Fysiomanuele Therapie Gezond Nootdorp | Webdevelopment by Oil4.